Trajectcontrole tussen Knesselare en Sint-Joris!

Op 4 juli 2018, over deze onderwerpen: Activiteiten & partij, Verkiezingen 2018

Op de gemeenteraad van april 2018 presenteerde politiezone Het Houtsche haar jaarverslag van 2017.  Uit cijfers bleek dat er vorig jaar slechts 1 effectieve inbraak was op het Beernemse industriepark. Jammer genoeg waren er de voorbije weken opnieuw enkele inbraken bij enkele ondernemingen in het industriepark. Lode Vanneste uitte daarom zijn bezorgdheid op de Pollitieraad van woensdag 27 juni 2018.

Tijdens de zitting vroeg hij aan korpschef Eddy Vandaele welke acties of extra controles de politiezone van plan is.  Volgens Vandaele is men volop bezig om te pogen de daders te identificeren. Verder zijn de bestaande whatsapp-groepen actief en wordt het aantal patrouilles opgedreven. Verder is de politiezone bezig met een dossier om tussen Knesselare en Sint-Joris trajectcontrole op te starten. Dit dossier moet nog verder geconcretiseerd worden.

Uitaard is de N-VA voorstander van de geplande trajectcontrole tussen Knesselare en Sint-Joris. Een sluitend ANPR-cameranetwerk is een van de vijf concrete voorstellen rond veiligheid waarmee we op 14/10 naar de kiezer stappen.