"Plan B voor kermis in Sint-Joris"

Op 17 oktober 2017, over deze onderwerpen: Sport & vrije tijd

Tijdens het eerste weekend van september  was er  de jaarlijkse kermis in Sint-Joris.  Jammer genoeg bleek er geen enkele kermisattractie op en rond het Pelderijn aanwezig.   Vrijdagavond haakte er  een foorkramer in laatste instantie af waarna de twee andere kramen ook besloten om niet naar Sint-Joris af te zakken.  Het gemeentebestuur kon onmogelijk nog een oplossing of alternatief vinden.

Lode Vanneste kaartte de kwestie  aan op de gemeenteraad van 21 september  en deed enkele voorstellen aan het gemeentebestuur.  Zo stelde hij voor om  een plan B te voorzien wanneer de foorkramers  opnieuw afhaken.  Vanneste: “ Dit plan bestaat uit het plaatsen van springkastelen of andere attracties op het Pelderijn of de Kooldreef. Daarnaast is het aangewezen om ook andere activiteiten te  organiseren tijdens het kermisweekend.  Nevenactiviteiten zoals de rommelmarkt op zaterdag zorgen voor meer animatie en voor meer  bezoekers waardoor het voor de foorkramers interessanter wordt om het hele weekend in Sint-Joris te verblijven”.  Lode deed daarbij de suggestie om de verschillende verenigingen uit Sint-Joris aan te spreken en hen uit te nodigen voor een rondetafelgesprek.  Samen met de gemeente kunnen zij de kermis in Sint-Joris een nieuw elan geven.