N-VA pleit voor extra wandel- en fietsverbinding langs oude kerkhof van Sint-Joris

Op 5 mei 2023, over deze onderwerpen: Mobiliteit
Op de gemeenteraad van  23 maart 2023 stelde Barbara Vandenbrande (N-VA) voor om het oude kerkhof te ontsluiten via een extra trap vanaf het kanaal tot aan de Kerkstraat “Zo zorgen we voor een extra wandel- en fietsroute naar de dorpskern van Sint-Joris.

Op de gemeenteraad van  23 maart 2023 stelde Barbara Vandenbrande (N-VA) voor om het oude kerkhof te ontsluiten via een extra trap vanaf het kanaal tot aan de Kerkstraat “Zo zorgen we voor een extra wandel- en fietsroute naar de dorpskern van Sint-Joris. De nieuwe verbinding kan meteen de aanzet zijn tot de opwaardering van de oude begraafplaats”, stelt gemeenteraadslid Vandenbrande.

Vlak naast het bestaande kerkhof komt er binnenkort een nieuwe parking voor leerkrachten op  grond van de Vrije Basisschool Sint-Joris. “Deze nieuwe parkeerzone langs de Kerkstraat vormt een unieke kans om een extra verbinding te realiseren richting de dorpskern.  Door een trap te voorzien vanaf het kanaal langs het oude kerkhof, zorgen we voor een nieuwe wandel- en fietsroute. De begraafplaats wordt naast de verbinding tussen het kanaal en het dorp van Sint-Joris meteen ook  een groene parkader. Deze ontsluiting kan tevens de aanzet voor de verdere verfraaiing van de oude begraafplaats,” stelt Vandenbrande.

Het gemeentebestuur reageerde positief op het voorstel van de N-VA maar liet meteen ook weten dat de verbinding er deze legislatuur zeker niet komt. “Het voorstel keert in ieder geval volgend jaar terug in ons verkiezingsprogramma”, besluit Vandenbrande.