N-VA Beernem steunt voluit verenigingen op feestavondmarkt

Op 23 september 2021, over deze onderwerpen: Activiteiten & partij

Na een jaar onderbreking gaat de Beernemse  feestavondmarkt eindelijk terug door op vrijdag 24 september 2021.   De avondmarkt is een prachtige organisatie van de Feest- en Handelsgroep Dorpsvrienden. Al meer dan 10 jaar staat ook N-VA Beernem er met een drukbezochte stand. Dit jaar doet de lokale N-VA-afdeling bewust haar gezellige bar niet open. “Met onze politieke partij willen we de Beernemse verenigingen geen concurrentie aandoen. Uiteraard zijn we wel aanwezig en gaan we met het voltallige bestuur langs bij de verschillende standen om hen te steunen”, stelt Gijs Degrande (N-VA).

Het is al voor de 44ste keer dat verlichte feestavondmarkt plaatsvindt in de Bloemendalestraat van de kerk tot aan het kanaal, in de Vaard Noord en in de C. Marichalstraat.  Ruim tien jaar staat ook de N-VA er met een gezellige bar in de Bloemendalestraat.  N-VA zet dit jaar wel een stand maar zal die bewust niet openen.

N-VA bezoekt verschillende standen van verenigingen

“Een weloverwogen keuze”, stelt Gijs Degrande. "Onze Beernemse verenigingen hebben het door COVID-19 het voorbije anderhalf jaar zeer moeilijk gehad. Ze verdienen  alle steun nu ze eindelijk terug een centje kunnen bijverdienen met een activiteit. We willen hen met onze politieke partij dan ook geen concurrentie aandoen. Integendeel, we zien er enorm naar uit om hen terug te zien, om te horen hoe gaat en om hen te steunen met een bezoek aan de verschillende standen”.