2 prominente plaatsen voor N-VA Beernem bij Vlaamse en Federale verkiezingen!

Op 13 februari 2019

Naast Gijs Degrande staat ook Barbara Vandenbrande op de N-VA-lijst voor de komende verkiezingen op 26 mei 2018..  De twee voormalige schepenen krijgen beiden een prominente plaats  op de verkiezingslijsten van de N-VA.  De N-VA kiest in West-Vlaanderen duidelijk   voor fris politiek talent met een pak bestuurservaring . In Beernem vormen Degrande en Vandenbrande al  een sterke tandem. Samen zorgden ze zes jaar lang als schepenen  voor een nieuwe dynamiek en vernieuwende ideeën. Na de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2018 voeren ze nu energieke oppositie. Diezelfde  energie willen ze nu  inzetten voor het Brugse Ommeland en voor West-Vlaanderen.  Gijs Degrande kiest voluit voor het Vlaams Parlement en Barbara versterkt de Kamerlijst.

Beernem gaat Vlaams én federaal
Beernem is opvallend sterk vertegenwoordigd op de N-VA-lijsten. Vorige week werd Gijs Degrande al als West-Vlaamse top-kandidaat voorgesteld. Vanop op de zesde plaats doet hij een gooi naar een zitje in het Vlaams Parlement. Dit weekend lanceerde de partij Barbara Vandenbrande op een mooie elfde plaats voor de Kamer. ‘De Beernemnaar smaakte de verandering. Dat bleek enkele maanden geleden duidelijk tijdens de gemeenteraadsverkiezingen’ aldus Gijs Degrande. Eén op drie koos voor de N-VA en we gingen bijna 7% vooruit. Het is duidelijk dat ook onze partij die aanpak in Beernem waardeert. De N-VA trekt in West-Vlaanderen met een sterke, vernieuwde N-VA-ploeg naar de kiezer. Samen met onze mede-kandidaten gaan we ons helemaal smijten.’

Voor een sterk ondernemerschap
Barbara Vandenbrande telt 42 lentes en is getrouwd met Bart Desimpel met wie ze 2 zonen heeft. Barbara was van 2012 tot 2018 Schepen van Lokale Economie, Toerisme, Erfgoed en Monumenten en Kinderopvang. Verder runt Barbara samen met haar man hun schildersbedrijf. Ze was ook jarenlang zaakvoerder van Babelle Shoe. Binnenkort gaat ze aan de slag als medewerker van West-Vlaamse lijsttrekker Sander Loones. Barbara is opgegroeid in een ondernemersfamilie en kent de vele uitdagingen en bezorgdheden van de ondernemers als geen ander. ‘Van de kleine zelfstandige, handelaar, horeca-uitbater tot onze KMO's. Ze vormen de ruggengraat van onze welvaart. We moeten nog meer inzetten op innovatie. In bedrijven én in scholen.’ Ook toerisme is voor Barbara een belangrijke economische sector.

Voluit voor Vlaanderen
Gijs Degrande is 37 jaar, samen met Jill Naeyaert trotse papa van Daan en Kaat en geboren en getogen in Beernem. Gijs richtte in 2008 N-VA Beernem op en was er van 2013 tot 2018 eerste schepen, bevoegd voor openbare werken, cultuur en jeugd. In oktober was hij met 2103 stemmen de stemmenkampioen bij de gemeenteraadsverkiezingen in Beernem. Hij werkt sinds 2007 op de N-VA-fractie in het Vlaams Parlement, waar hij zich als inhoudelijk medewerker onder meer toelegt op Buitenlandse Zaken, Toerisme, Inburgering en Radicalisering. ‘Als raadgever Buitenlandse Zaken volg ik dossiers zoals de Brexit of het Vlaamse exportbeleid op de voet.  Het zijn stuk voor stuk dossiers die enorm belangrijk zijn voor onze KMO’s, de zuurstof van onze provincie.’ Daarnaast is Gijs bezorgd om de dalende kwaliteit van het Vlaams onderwijs. Zijn ervaring als gewezen cultuurschepen wil hij inzetten voor een ambitieuzer Vlaams cultuurbeleid.