De eindejaarslijstjes van N-VA Beernem - deel 1

Op 27 december 2021, over deze onderwerpen: Activiteiten & partij

Hoe  blikken onze mandatarissen en bestuursleden terug op het voorbije jaar. De komende dagen kunt u dat lezen op deze website. Arthur Mortier, Lien De Wispelaere en Wouter De Corte bijten de spits. Veel leesplezier!

Artur Mortier (gemeenteraadslid)

1. Hoe blik jij terug op het voorbije jaar 2021?

Met een wrang gevoel. Er was de grote gezondheidscrisis die in combinatie met een gebrek aan leiderschap onze samenleving heeft verdeeld.

2. Wat was voor je het meest opvallende politieke feit van het voorbije jaar?

De invoering van de CST-pas.

3. Wat was jou het beste radio en/of tv-programma, toneelstuk, concert, boek, film, cd of optreden in 2021?

Squid Game.

Vrijheid en gezondheid.

Lien De Wispelaere (gemeenteraadslid)

1. Hoe blik jij terug op het voorbije jaar 2021?

Zoals iedereen wel een beetje, denk ik. Het gevoel van een balletje in een flipperkast, wat zal het nu weer zijn, afwachtend, soms een beetje gelaten en veel vragen. Maar vooral ook extra genoten van die momenten dat er meer mogelijk was.

2. Wat was voor je het meest opvallende politieke feit van het voorbije jaar?

Wederom een jaar vol corona; zowel federaal als lokaal te veel om op te noemen dus. Ik moet ook wel spontaan aan "Swimming in the Pool" van The Radios denken, geen idee waarom.

Cd: "The Bitter Truth" van Evanescence uiteraard en “Hush” van Slow Crush. Netflix bingewatch series: “Bodyguard”en "Mare of Easttown’"met een fantastische Kate Winslet. “Sausage"van Harry De Paepe heb ik graag gelezen, Britse humor en leuke info over Elizabeth II, een ideale combinatie.

4. Wie wens je wat toe voor 2022?

Een heel ‘gewoon' 2022 waarin niets moet, alles mag en met de zotste dromen!

Wouter De Corte (voorzitter)

1. Hoe blik jij terug op het voorbije jaar 2021?

2021 was een bijzonder jaar met up en downs rond COVID19. Het was alleszins een beter jaar dan 2020, en dat zijn we ook doorgekomen.

2. Wat was voor je het meest opvallende politieke feit van het voorbije jaar?

In Beernem moet dat toch wel de ongelooflijke tunnelvisie van het bestuur zijn, om kost wat kost het zwembad zonder samenwerking te willen realiseren. En dan nog zeggen dat ze als goede huisvader besturen... In België blijft het waanzinnig en intriest dat er zonder Vlaamse meerderheid en door partijen met een handvol stemmen beleid worden doorgedrukt waar de Vlamingen massaal niet achterstaan.

Wij zitten hier met festivaltickets die we nog voor de Corona uitbraak hebben gekocht. Hopelijk kunnen we ze volgend jaar eens gebruiken. Als ontspanning kijk ik graag naar oude afleveringen van Dit was het nieuws, Have I got news for you of QI. Informatief en hilarisch tegelijk!

4. Wie wens je wat toe voor 2022?

Plezier en voldoening in wat je doet, ook al is dat misschien niet datgene waar je vooraf voor had getekend...