Vol huis voor Theo!

Op 6 oktober 2017, over deze onderwerpen: Activiteiten & partij
Theo in Beernem

Op donderdag 5 oktober kwam niemand minder dan Theo Francken naar Beernem. Onze N-VA-afdeling was maar wat trots dat de Staatssecretaris van Asiel en Migratie de centrale figuur was op onze jaarlijkse gespreksavond.  Theo Francken is al maanden niet weg te slaan uit de media.  Zijn beleid op vlak van Asiel en Migratie is eerlijk en correct maar is ook streng als het moet zoals bijvoorbeeld bij de uitwijzing van geradicaliseerde en criminele asielzoekers.  Het zorgt er voor dat Theo al maanden de populairste politicus in Vlaanderen én Belgie is.

De theaterzaal van OC De Kleine Beer was tot de nok gevuld voor de komst van Francken. Zelfs oppositiepartijen Groen en SPA waren speciaal tot aan de deuren van het  ontmoetingscentrum afgezakt om Theo hartelijk  te ontvangen.  In een betoog van twee uur had Theo het over de diverse uitdagingen op vlak van asiel, migratie en terugkeer.  Zo passeerden de  aanpak van de asielcrisis, haatimams en geradicaliseerde vluchtelingen de revue. Francken had het ook over de gevolgen voor onze West-Europese maatschappij en onze waarden en normen en  schetste zijn visie over de geopolitieke evoluties van de voorbije én  komende jaren.  Na z’n exposé kregen de 250 aanwezigen de kans om zelf vragen te stellen aan de Staatssecretaris.  Het verhaal van Francken kon op heel wat bijval rekenen, de 250 aanwezigen gaven de Staatssecretaris op het einde een staande ovatie.