Sunita Goegebeur versterkt team van N-VA Beernem

Op 13 november 2023, over deze onderwerpen: Activiteiten & partij
Sunita Goegebeur versterkt team van N-VA Beernem

Na Bart Vandermoere treedt ook Sunita Goegebeur toe tot het afdelingsbestuur van N-VA Beernem. De 40-jarige dame wordt zo een van de nieuwe gezichten waarmee de N-VA in 2024 naar de Beernemse kiezer trekt. “De politiek in Beernem moet luisteren naar de echte noden en wensen in Beernem”, vertelt Sunita.

Sunita Goebeur werd veertig jaar geleden geboren in Indië. Op vijfjarige leeftijd werd ze geadopteerd en verhuisde ze naar een warm gezin in Oedelem. Ze is intussen gelukkig getrouwd en is de mama van twee kinderen. “Ik studeerde godsdienstwetenschappen in Antwerpen en geef les aan kinderen met een beperking en aan leerlingen in het gewoon onderwijs. Ik koos bewust voor het vak godsdienst omdat iedereen zoekt naar zingeving. Het lesgeven is een bijzonder boeiend job waarbij de kinderen me uitdagen om iedere dag het beste van mezelf te geven", vertelt Sunita.

Sunita, waarom kies je voor de N-VA?

Omdat de N-VA een partij is die alles op alles zet om het onderwijs bij te sturen en te werken aan een beter beleid. Het is bijzonder moeilijk om de tanker in een legislatuur te keren maar dat mag ons niet ontmoedigen om te blijven investeren in onderwijs.

Hoe kom je bij de lokale afdeling van N-VA Beernem terecht?

Gijs Degrande, de fractieleider van de N-VA sprak me enkele maanden geleden aan en vroeg me om de afdeling te versterken. Tot dan had ik eerlijk gezegd er nooit aan gedacht om aan politiek te doen. Verschillende gesprekken met vrienden en familie overtuigden me om de stap te zeggen en om iets te betekenen voor de Beernemnaar. Dat N-VA een jonge, vernieuwende en enthousiaste ploeg is, gaf uiteindelijk het finale duwtje.

Hoe wil jij het verschil maken in de Beernemse politiek?

Het zal je niet verbazen dat ik me wil inzetten voor het onderwijs en de jeugd. Want jongeren zijn onze toekomst. Tegelijk mogen we ook de oudere generaties niet uit het oog verliezen want ook zij verdienen onze aandacht.

Welke uitdagingen zie jij de komende jaren voor Beernem?

Het wordt zaak om in onze gemeente weer te luisteren naar de mensen en vervolgens een beleid uit te stippelen wat ze echt willen en nodig hebben. En jongeren moeten we motiveren en triggeren om bewust de politiek te volgen en hun stem uit te brengen.