Nieuwe lokalen voor Chiro Oostveld

Op 19 oktober 2019

Donderdag keurde de gemeenteraad het bestek en de plannen voor de nieuwe lokalen van Chiro Oostveld unaniem goed. N-VA Beernem is opgetogen dat er schot komt in het project en voegde nog een pak voorstellen toe die het dossier versterken. Als jeugdschepen zette Gijs Degrande (N-VA) het project vorige legislatuur in de steigers. ‘Natuurlijk steunen we de jeugdlokalen in Oostveld. We hopen dat de effectieve bouw van de nieuwe lokalen nu snel zal starten. Want de nood voor de jeugdbeweging is hoog en een oplossing dringend. Daar is iedereen het over eens.’

Constructieve oppositie

‘We hebben de plannen grondig doorgenomen en bezorgden de meerderheid in alle stilte al een week op voorhand nog een pak voorstellen die het dossier verbeteren. Zo restte het bestuur nog voldoende tijd om een oplossing te voorzien. Niet zonder resultaat want er wordt nog zo’n 27.000 euro extra uitgetrokken voor bijkomende maatregelen en de jeugdvereniging kreeg ook de garantie dat de bovenverdieping met de huidige lokalen zal worden aangepakt. Van de voorstellen die niet zijn goedgekeurd, hopen we dat er in de loop van de uitvoering toch nog rekening mee wordt gehouden.’

En nu vooruit

De huisvestingsnood van de Chiro in Oostveld is helaas niet nieuw en was de vorige legislatuur de aanleiding om het dossier op te starten. ‘Met N-VA hadden we de realisatie van nieuwe Chiro-lokalen liever sneller gezien. Vorig jaar nog hoopten we met de agendering van het dossier in de gemeenteraad van november om de spade snel in de grond te kunnen steken. Maar goed, het belangrijkste is dat de bouw nu kan starten.’