Nieuwe gebouwen voor Chiro Oostveld eindelijk goedgekeurd

Op 16 november 2018, over deze onderwerpen: Jeugd

Er komen nieuwe lokalen voor de Chiro van Oostveld. Dat werd beslist op de Beernemse gemeenteraad van 15 november 2018.  Het dossier had heel wat voeten in de aarde maar schepen van Jeugd Gijs Degrande slaagde er toch in om het dossier op de gemeenteraad te brengen. Hij is enorm tevreden dat de bouw van de nieuwe infrastructuur eindelijk kan starten. De nieuwe lokalen zijn opnieuw een voorbeeld van de verandering die de jeugdschepen de voorbije zes jaar wist te realiseren.

Absolute noodzaak

‘Het is geen geheim dat de huidige Chiro-lokalen al jaren verouderd zijn,’ aldus Gijs Degrande. ‘Op het schandalige af zelfs. Om een kwaliteitsvolle jeugdwerking mogelijk te maken, zijn de nieuwe lokalen absoluut noodzakelijk. Die plannen liggen nu klaar. We bouwen een volledig nieuw blok met twee verdiepingen én de zolderverdieping die de Chiro vandaag al gebruikt, krijgt een volledige renovatiebeurt.’

Derde keer, goede keer

‘Het dossier van de nieuwe lokalen heeft een lange weg afgelegd. Heel wat vragen en uitdagingen diende eerst weggewerkt te worden.  Zo werd een breed participatietraject opgestart en zijn verschillende locaties onderzocht.’  Schepen Gijs Degrande wilde de plannen voor de gemeenteraadsverkiezingen al twee keer op de agenda van de gemeenteraad brengen. ‘Bij de derde poging lukte het wel en dat is geen dag te vroeg,’ aldus Degrande. ‘Na de goedkeuring van het ontwerp wordt nu de bouwaanvraag ingediend en het aanbestedingsdossier opgestart.’