Nieuwe campagne rond detailhandel: “ Wij hebben het in Beernem”

Op 16 april 2018, over deze onderwerpen: Lokale economie

Van 11 tot 20 mei zet een nieuwe promotiecampagne de Beernemse handelszaken in de kijker. Met een grote stickeractie wil schepen van lokale economie Barbara Vandenbrande (N-VA) de Beernemse handelaars en detailhandel in de kijker zetten: ‘Alvast 64 handelszaken nemen deel aan deze nieuwe actie. Dat is een goede zaak. Lokale handel is broodnodig voor het leven in de gemeente en versterkt onze dorpskern. Handelaars geven het beste zichzelf, elke dag opnieuw, met kennis van zaken. Dat moeten we waarderen en ondersteunen.’ De actie is een nieuw onderdeel van het strategisch commercieel plan ‘Tijd voor Actie’.

Grote stickeractie van 11 tot en met 20 mei

Koop je tussen 11 en 20 mei iets bij de lokale handelaar  dan ontvang je een pakje stickers. ‘Verzamel alle stickers en kleef die op de verzamelkaart van Beernem. Wie een volledige kaart indient bij een deelnemende handelaar valt in de prijzen.’

Waar de klant een naam heeft en de handelaar een gezicht

Lokale handelaars staan voor uitdagende tijden. Toenemende schaalvergroting, internationalisering, en snel evoluerende verwachtingen van de klant zetten hen onder druk. Om de Beernemse detailhandel te ondersteunen lanceerde de gemeente daarom het Commercieel Strategisch Plan ‘Tijd voor Actie’: ‘Met deze nieuwe campagne willen tonen dat je heel veel kan vinden uit je eigen buurt. Beernem heeft een rijk en gevarieerd aanbod aan kwaliteitsvolle winkels. Onze handelaars, kleine producenten en ambachtslieden zijn belangrijk voor de leefbaarheid in onze gemeente geven. Wij hebben het écht wel in Beernem,’ besluit schepen Barbara Vandenbrande.