Nieuw cultureel seizoen wordt topjaar

Op 17 juni 2016, over deze onderwerpen: Cultuur, Jeugd, Sport & vrije tijd

Beernem bruist. Meer dan ooit. Wie het nieuwe programmaboekje van OC De Kleine Beer leest, zal dat met plezier vaststellen. Met een uitgebreid zomerprogramma, een sterk programma voor OC De Kleine Beer en een gevarieerd aanbod door derden belooft 2016-2017 opnieuw een boeiend goedgevuld cultureel jaar te worden. Een enthousiaste schepen van cultuur Gijs Degrande (N-VA) licht alvast een tipje van de sluier op.

Beernem zomert

Voor de derde zomer op rij pakt Beernem uit met een goedgevuld cultureel zomerprogramma. “Op zaterdag 9 juli zetten we met Vlaanderen Feest al feestend de zomer in. Terwijl de jongsten ravotten in het reuze-speeldorp op het OC-plein kunnen ouders genieten op het zomerterras. In augustus presenteren we opnieuw twee openluchtfilms in park Kleuterweelde en in de charmante Kooldreef in Sint-Joris. De laatste zaterdag van de zomervakantie sluiten we af met het openluchtfestival Bunkerrock dat jaar na jaar met een sterker programma uitpakt. Diezelfde dag brengen we met de Culturele Raad de Beernemse verenigingen samen op de tweede Cultuurmarkt.”

OC De Kleine Beer

Voor een gevarieerd en kwaliteitsvol aanbod cultuur hoeft u niet per sé naar de stad of grotere buurgemeente. Beernem barst het komend jaar van cultuur. “De Kleine Beer biedt in 2016-‘17 opnieuw een reeks gezellige foyerconcerten met onder meer Clara Cleymans, Steven De Bruyn & Derek, Saint-Marteau & Pauline en Le Grand Bateau. Heel wat grote en kleine namen passeren de revue in de theaterzaal. Zo verwelkomen we Fairport Convention, de legendarische folrockgroep uit de jaren ’60, en staan Stef Bos en Sarah Ferri op ons podium. Ook dit jaar is er een uitgebreid aanbod humor, film, lezingen en workshops. In samenwerking met Arte Amante Festival gaan we voor de tweede maal voor klassiek muziek van internationaal topniveau op ‘Lekker Klassiek’.”

“De activiteiten van de Beernemse verenigingen maken het cultureel programma compleet. En ook de bibliotheek heeft weer heel wat in petto. En hoewel het Schepenhuys momenteel wordt gerestaureerd, is er toch een beperkt maar aantrekkelijk programma expo’s en lezingen. In het volgend programmaboekje begin 2017 leest u overigens alles over de hernieuwde werking.” Dit jaar werd ook de abonnementsregeling aangepast. Wie vier voorstellingen boekt, is abonnee en krijgt vanaf nu 2 euro korting per voorstelling en is zeker van een mooie plaats."

Cultuur à volonté

Dezer dagen valt het nieuwe cultuurprogrammaboekje in de Beernemse brievenbussen: “Vorig jaar was het boekje het dikste uit het tienjarig bestaan van De Kleine Beer. Dit jaar doen we er nog enkele pagina’s bij. Meer dan 100 bladzijden cultuur in Beernem. Dat zegt alles. De Kleine Beer begint haar tweede decennium in stijl.” aldus cultuurschepen Gijs Degrande.