Nieuw bestuurslid in de kijker: Robby Staes

Op 19 februari 2018, over deze onderwerpen: Activiteiten & partij

Opnieuw een nieuw gezicht bij N-VA Beernem:  Robby Staes woont sinds 2014 samen met zijn vriendin Ines in de Lattenklieversstraat in Sint-Joris.  Hij is technisch bediende en is ook  zaakvoerder bij het bedrijf Starotec.  In zijn vrije tijd is hij een gepassioneerd mountainebiker en is hij lid van de Moedige Wandelaars. Als voormalig hoofdleider bij KLJ Bazel heeft hij een stevige basis om zich ook op politiek vlak te engageren.  Vooral de thema’s erfgoed, mobiliteit, openbare werken, sport en jeugd volgt Robby van nabij op.

Waarom N-VA Beernem?
Robby: "De verwezenlijkingen en inzet van N-VA Beernem tijdens de huidige legislatuur kun je niet onder stoelen of banken steken.  Binnen deze gedreven groep heerst er een uitstekende sfeer die ervoor zorgt dat de beloofde kracht van verandering effectief is gerealiseerd.  Zelf draag ik graag mijn steentje bij om samen met de N-VA van Beernem een veilige en welvarende gemeente te maken".

Wat is voor jou belangrijk?
Robby: "Verkeersveiligheid staat voor mij op één.  Het zware verkeer binnen de bebouwde kom moeten we daarbij   zoveel mogelijk vermijden.  Ook op het vernieuwen van de fietspaden moeten we blijven inzetten. Daarnaast verdienen  ook de veiligheid van onze inwoners en bedrijven en het bewaren van het Beernemse erfgoed onze aandacht".

Op welke realisatie deze legislatuur ben je het meeste trots?
Robby: "Met N-VA Beernem mogen we fier zijn op diverse verwezenlijkingen:  de inspanningen voor onze sportclubs, de aanleg van meer dan 12 kilometer nieuwe fietspaden, onze vernieuwe groene begraafplaatsen en de vele investeringen op vlak van huisvesting van onze jeugdverenigingen.  Ook op kleine veranderingen zoals de aanleg van een hondenweide in Bulskampveld of de twee ondergrondse glascontainers mogen gezien worden."

Wat is voor jou de komende jaren de belangrijkste uitdaging?
Robby:" Vaak worden onze landbouwers vergeten.  Vanuit de gemeente moeten we hen blijven steunen met gerichte beslissingen en investeringen.  Ook moeten we waken over het landelijke en bosrijke karakter van onze gemeente.  Beernem is de ideale uitvalsbasis voor wie graag fiets en wandelt tussen prachtige weilanden, akkers en bossen. Mensen die Beernem bezoeken, moeten het gevoel krijgen dat onze gemeente de ideale plaats is om er te logeren en steden als Brugge en Gent met de fiets te verkennen".