Nieuw bestuurslid in de kijker: Nicole Van Ryckeghem

Op 2 januari 2018, over deze onderwerpen: Activiteiten & partij

Een van de vele, nieuwe gezichten binnen onze bestuursploeg is Nicole Van Ryckeghem. Nicole  telt 61 lentes  en samen met  haar man Patrick Meire woont ze  in de Wellingstraat. Sinds mei van dit jaar is ze op pensioen na een professionele carrière bij Sint-Amandus en apotheker Tanghe in de Bloemendalestraat.   In het verenigingsleven is Nicole zeer actief als bestuurslid of medewerkster bij  ondermeer Feestkomiteit Reigerlo, Beernem Zingt, de Rozenfeesten en een aantal wielercomités.

Waarom N-VA Beernem?

Nicole:  Samen met m’n man Patrick Meire ben ik actief in verschillende verenigingen.  Dit engagement wil ik een verlengstuk geven in de Beernemse politiek.  N-VA Beernem veranderde de voorbije jaren heel wat zaken in Beernem op een positieve manier, ik sloot me daarom zeer graag aan bij deze warme groep.

Op welke realisaties van deze legislatuur ben je  trots?:

Nicole: De bouw van de nieuwe fuif- en turnzaal De Boest vond ik fantastisch! Door de bouw van deze zaal kwam er eindelijk een oplossing voor de dringende behoefte aan een geschikte fuiflokatie in eigen gemeente.  Ook de sportverenigingen de Kangoeroetjes, de Bereschutters  en TC Topspin kunnen sindsdien de verouderde infrastructuur van de Boeie inruilen  voor een nieuwe en  aangepaste lokatie.

Wat wil je in de toekomst realiseren?

Nicole: Beernem kent een aantal moeilijke verkeersdossiers. Eentje daarvan is die aan het kruispunt met de Wingene Steenweg en de Hubert D’Ydewallestraat.  Hopelijk komt er zeer binnenkort een afdoende oplossing voor het Beernemse stationskruispunt.