Nieuw bestuurslid in de kijker: Arthur Mortier

Op 28 december 2017, over deze onderwerpen: Activiteiten & partij

Heel wat nieuwe mensen versterkten de voorbije maanden onze bestuursploeg. Een van hen is de 56-jarige Arthur Mortier.  Arthur woont in de Schooldreef en heeft samen met Veerle Van Wonterghem, kleuterjuf in de de Regenboogschool  vier volwassen dochters.  Hij  is sinds kort op pensioen nadat hij bij de NMBS jaren actief was als Technisch Sectorchef.  Veel kans dat je Arthur in het weekend aantreft op een voetbalveld want hij is scheidsrechter bij de KBVB.

Waarom koos je voor N-VA?

Arthur: “Sinds de N-VA toetrad tot het Beernemse beleid, waait er een nieuwe wind door de gemeente en is er een nieuwe dynamiek voelbaar. Dit resulteerde in verschillende mooie projecten.  De N-VA is ook duidelijk in haar standpunten en daarin kan ik me perfect kan terugvinden”.

Wat was volgens jou de belangrijkste realisatie in Beernem de voorbije jaren?

Arthur:  “Er zijn de verschillende grote projecten  zoals de aanleg van de atletiekpiste, de nieuwe fuif- en turnzaal en de renovaties van zaal Sinjo, het Schepenhuys en de bib. Al deze zaken gebeurden bovendien zonder belastingverhoging! Daarnaast is er het Industriepark dat onder impuls van Schepen van Lokale Economie gevoelig werd uitgebreid en zorgt voor werk in eigen gemeente! Tenslotte zijn er de nieuwe openingsuren van het gemeentehuis op maat van de burger”.

Wat is de grootste uitdaging voor de komende jaren?

Arthur: “Er moet een definitieve oplossing komen voor de stationsomgeving.  Hoewel Beernem een stopplaats is met 700 reizigers per dag werd het aanbod van de NMBS gevoelig afgebouwd.  Daarom rijden veel Beernemnaars nu met de wagen naar Aalter waar drie treinen per uur voorzien zijn.  Idealitair stopt er ieder uur een IC-trein richting Brussel en omgekeerd wat resulteert in 2 treinen per uur richting Brugge én richting Gent.  Een andere mogelijkheid is dat er ieder uur in Aalter een aansluiting is van de lokale trein met een IC-trein richting Brussel en omgekeerd”.