Nieuw bestuurslid in de kijker: Annelise Renquet

Op 5 februari 2018, over deze onderwerpen: Activiteiten & partij, Bibliotheek, Jeugd

Opnieuw een nieuw gezicht bij N-VA Beernem!  Annelise Renquet is lerares Nederlands en Engels in de Maricolen. Daarnaast is ze al vijf jaar stadsgids in Brugge. Niet toevallig want naast Nederlands en Engels stuurde Annelise ook geschiedenis. Ze woont samen met haar man Klaas Van Vynckt en hun twee dochters in Beernem.  In haar vrije tijd probeert ze te joggen en te fitnessen maar haar grootste passie is literatuur, altijd is ze wel iets aan het lezen.  Veel mensen kennen Annelise ook van de Beernemse bib waar ze vaak voorleest voor kinderen van het tweede kleuter tot het tweede leerjaar.

Waarom koos je voor N-VA Beernem?

Het is m’n ambitie om  mee te werken aan de groei en bloei van m’n eigen gemeente. En dat kan maximaal bij de dynamische ploeg van N-VA Beernem. Deze partij  diende Beernem  voorbije jaren een flinke portie zuurstof toe en heeft de ambitie om dat ook de komende jaren te doen.

Wat houdt jou bezig?
Op professioneel vlak ben ik met kinderen en jongeren bezig, zij liggen me dan ook nauw aan het hart. Jongeren de juiste normen en waarden meegeven zorgt later voor evenwichtige volwassenen waar we als gemeente trots op kunnen zijn. Voldoende ruimte en aandacht aan onze kinderen geven is van onschatbare waarde voor de verdere uitbouw van Beernem.

Op welke realisatie deze legislatuur ben je het meest trots?
Uiteraard staat de nieuwe bib voor mij met stip op één en dan heb ik het over én  Oedelem. Zo is er de gevoelige uitbreiding van de hoofdbibliotheek  met heel wat extra ruimte en een nieuwe, doordachte inrichting die zorgt voor een hernieuwde uitstraling. En de nieuwe bib op de eerste etage in het volledig gerenoveerde Schepenhuys zorgt voor nieuw leven in het hartje van Oedelem.

Wat is voor jou de komende jaren de belangrijkste uitdaging?
De algemene verkeersveiligheid vind ik een groot knelpunt op verschillende plaatsen binnen de gemeente. Essentieel voor mij is de veiligheid van de zwakke weggebruiker in de omgeving van onze scholen.  Ik blijf het herhalen: de toekomst van onze mooie gemeente ligt bij de jongeren. Als we  hen al op jonge leeftijd meegeven dat fietsen en wandelen een veilig en leuk alternatief betekenen, dan zullen zij als volwassenen sneller voor duurzame vervoersmiddelen kiezen.