N-VA Beernem neemt deel aan World Cleanup Day

Op 16 september 2022, over deze onderwerpen: Afvalverwerking

Op 17 september 2022 is er World Clean Up Day. Via deze jaarlijkse actie organiseren mensen van over de hele wereld opruimacties om het probleem van zwerfvuil aan te pakken. Ook N-VA Beernem neemt dit jaar opnieuw deel en ruimde zwerfvuil op langs de oevers van het kanaal Gent-Brugge. “Via deze actie roepen we de inwoners en bezoekers van Beernem op om onze gemeente proper te houden”, stelt Wouter De Corte, voorzitter van N-VA Beernem.

“Net als in de rest van de wereld stoort ook de Beernemnaar zich aan zwerfvuil en sluikstorten. Het geeft onze gemeente een vuile en verloederde indruk en kost bovendien een pak geld aan de gemeenschap”, vertelt Wouter De Corte. N-VA Beernem neemt daarom ook in 2022 opnieuw deel aan de World Cleanup Day, het wereldwijde initatief van de Estse NGO Let’s Do It! World.

Daarnaast lanceerde de partij sinds 2019 op de Beernemse gemeenteraad een pak voorstellen in de strijd tegen zwerfvuil en sluikstorten. “Zo stelden we de invoering voor van gemeenschapsdienst voor vervuilers, het doorrekenen van opruimkosten en de aankoop van nieuwe anonieme camera’s. Ook de verhoging van de maximale GAS-boete voor sluikstorters wilden we verhogen tot 500 euro. En recent vroegen we om Vlaamse handhavers in te zetten voor controles in de stationsomgeving. Jammer genoeg is er één constante: al onze voorstellen worden keer op keer weggestemd door meerderheidspartijen CD&V, Groen en Vooruit”, besluit de N-VA-voorzitter.