N-VA Beernem maakt van veiligheid topprioriteit!

Op 28 april 2018, over deze onderwerpen: Activiteiten & partij, Verkiezingen 2018

Voor de N-VA is veiligheid in Beernem bij de gemeenteraadsverkiezingen een absolute prioriteit.  De partij lanceerde op zaterdag 21 april vijf opmerkelijke voorstellen waarmee het op 14 oktober 2018 naar de kiezer stapt.  En opnieuw deed N-VA Beernem dat met een opmerkelijke actie.  Dit keer bezorgde de partij aan haar inwoners  een zeer bijzondere deurhanger. Op de hanger staan niet alleen vijf voorstellen,  ze bevat ook een uitgebreide lijst met handige noodnummers.

Vijf  voorstellen

De  N-VA gaat in oktober resoluut naar de kiezer met een vernieuwend en straf project voor Beernem en doet dat met verschillende speerpunten.  Zo kiest de partij ondermeer voor een aantrekkelijke en groene gemeente en gaat ze voluit voor economie en creativeit.  Ook een   een verstandig veiligheidsbeleid is voor de partij een absolute prioriteit.  Om  haar programma kracht bij te zetten, deelde de partij zaterdag opvallende deurhangers uit aan haar inwoners.  Op deze hanger prijken niet alleen verschillende nuttige noodnummers, de hanger bevat ook vijf concrete voorstellen op vlak van veiligheid:

1. De N-VA wil de wijkagent opnieuw aan de schoolpoort en in de woonwijken.

2. De politie moet 24u op 24u bereikbaar zijn, ook ’s avonds en tijdens het weekend.

3. De N-VA zet in op een veilig Beernem en veilige deelgemeenten.

4. We maken werk van een sluitendANPR-cameranetwerk. We willen meer oog voor slachtofferhulp.

5. We investeren in een eigen gemeentelijke brandweerkazernepost en een deskundige brandweerkorps.

Collectieve verantwoordelijkheid

Voor N-VA Beernem is een efficiënt, dynamisch en modern uitgerust brandweer- en politiekorps een echte must.  Voor de N-VA moeten zij  de nodige ruimte krijgen  om hun opdracht te vervullen. Want alleen een veilige gemeenschap  biedt vrijheid en vertrouwen.  Voor de N-VA is veiligheid geen zaak van politie  en justitie alleen. Het gaat om een collectieve  verantwoordelijkheid van burgers en overheid.  Voor de partij zijn burgers een onmisbare  partner in de strijd tegen criminaliteit en overlast. Zij kennen hun buurt immers als geen ander.

Ook de gemeente en de lokale politie moeten zelf actief inzetten op de preventie van criminaliteit en overlast.  De N-VA gelooft daarbij in een doordachte nultolerantie en een lik- op stukbeleid via het Gemeentelijk Administratief Sanctierecht. Via het GAS wordt het gevoel van straffeloosheid en gevoel van onveiligheid bij de burger aangepakt.