N-VA Beernem lanceert digitale enquête voor ondernemers

Op 6 maart 2021, over deze onderwerpen: Lokale economie

Via een online bevraging wil de N-VA in kaart brengen wat de gevolgen zijn van COVID-19 voor de Beernemse ondernemers. Uit cijfers van Graydon blijkt namelijk dat een derde van de Beernemse ondernemingen die voor de criss gezond waren, niet bestand zijn tegen de coronacrisis. “Dit is ronduit alarmerend. Met onze enquête willen we de diverse uitdagingen in kaart brengen. Op basis van de resultaten zullen we verschillende acties en aanbevelingen uitwerken”, stelt fractieleider Gijs Degrande.

Vorig jaar in maart bracht Corona de Vlaamse economie met een schok tot stilstand. Het virus hakte de voorbije maanden genadeloos in op onze bedrijven en ondernemingen. Eén jaar na de uitbraak wil N-VA Beernem via een digitale enquete te weten komen wat de concrete gevolgen van de coronamaatregelen zijn voor de Beernemse ondernemer.  “Welke impact ervaren zij vandaag en wat zijn hun verwachtingen voor de toekomst? En hoe kunnen we zorgen voor een goede doorstart? Dat doen we via deze  digitale bevraging. Op basis van de resultaten willen we verschillende acties en aanbevelingen formuleren”, stelt fractieleider Gijs Degrande.

Uit cijfers van Graydon blijkt dat meer dan 33% van de Beernemse ondernemingen die voor de crisis gezond waren, niet bestand zijn tegen de corona-crisis. Bij éénmanszaken loopt dat in onze gemeente zelfs op tot 37%.  “Veel ondernemers staat het water aan de lippen en vechten dagdagelijks voor hun onderneming. De ene situatie is ook de andere niet. Daarom willen we de diverse uitdagingen in kaart brengen. Een warme oproep dus aan onze ondernemers om deel te nemen”, besluit gemeenteraadslid Barbara Vandenbrande.

De enquête vul je in via  https://www.survio.com/survey/d/J9B3P0K6R8J0R3O4U . Deelnemen is volledig anoniem en neemt amper 10 minuten in beslag.