Isabelle Vandenbrande gaat naar de West-Vlaamse Provincieraad!

Op 17 oktober 2018, over deze onderwerpen: Activiteiten & partij, Verkiezingen 2018

Het nieuws raakte misschien wat ondergesneeuwd de voorbije dagen, maar naast onze mooie verkiezingsscore in Beernem behaalde ook Isabelle Vandenbrande een schitterend resultaat. Zondag nam onze Isabelle deel aan de provincieraadsverkiezingen.  En met succes!  Maar liefst 4078 mensen stemden voor Isabelle. Ze behaalde zo het derde hoogste aantal voorkeursstemmen op de lijst van de N-VA.    743 van die stemmen behaalde ze in onze gemeente. In haar geboortestad kleurden 1344 mensen haar bolletje. In Knokke Heist waren dat er 565, in Damme 160, in Oostkamp 343, in Zedelgem 235, 209 in Torhout, 185 in Jabbeke en uiteindelijk ook 294 in Blankenberge.

De N-VA  behaalt zo in de Provincieaad twee zetels. Senator Paul Vandendriessche behaalde 5597 stemmen en zou normaal een van die zetels innemen.  Echter, het mandaat van Senator is volgens de Grondwet onverenigbaar met een mandaat van Provincieraadslid.  En zo gaat Isabelle in de plaats van Pol naar de West-Vlaamse Provincieraad.  Isabelle: “ Ik ben enorm blij en fier om provincieraadslid te worden.  Dank je wel aan al m’n 4078 kiezers!  Ik zal me de komende jaren 200 % inzetten voor handel en toerisme in onze provincie en in het bijzonder voor Beernem”.