Info-avond over nieuw fietspad Beernem-Oedelem

Op 13 april 2018, over deze onderwerpen: Communicatie en Dienstverlening, Mobiliteit, Openbare werken

In 2019 starten de werken aan het nieuw fietspad tussen Beernem en Oedelem samen met de rioleringswerken in de Beernemstraat, Scherpestraat, Zuiddammestraat en Berendonkstraat. Schepen van openbare werken Gijs Degrande licht toe: ‘De plannen voor de nieuwe riolering en het nieuwe fietspad zijn klaar. Er komt een dubbelrichtingsfietspad dat is afgescheiden van de rijweg. Ook het gevaarlijke kruispunt met Zuiddamme wordt veiliger heringericht. Als alles vlot verloopt, starten we in het voorjaar van 2019.’ Op maandag 23 april kunnen de inwoners met al hun vragen terecht op een infovergadering in OC De Kleine Beer.

Vernieuwing van de verbindingswegen

Eerder werden de betonplaten in de Beernemstraat en de Scherpestraat in de bebouwde kom al vervangen door asfalt. Schepen Degrande : ‘We werken aan de vernieuwing van de drie grote verbindingswegen in onze gemeente. Het dossier van de verbinding tussen Oedelem en Beernem komt nu in een stroomversnelling. Ondertussen zijn de vernieuwingswerken in de Hoornstraat en de Schipperstraat gestart en tekent het studiebureau het nieuw fietspad en de nieuwe riolering uit voor de Akkerstraat en Beverhoutsveldstraat.’

Praktisch : maandag 23 april om 20.00 u in O.C. De Kleine beer