Gijs Degrande en Isabelle Vandenbrande uit Beernem kandidaat voor parlementsverkiezingen

Op 19 december 2023, over deze onderwerpen: Activiteiten & partij

N-VA West-Vlaanderen heeft haar lijsten rond voor de parlementsverkiezingen van 9 juni 2024. Zo nemen er twee kandidaten uit Beernem deel voor de N-VA aan de verkiezingen. Gijs Degrande staat op de vierde plaats op de lijst voor het Vlaams Parlement terwijl Isabelle Vandenbrande op de veertiende plaats van de Kamerlijst prijkt. “We gaan zo veel mogelijk West-Vlamingen ervan overtuigen dat alleen met een stem voor de N-VA de welvaart in dit land zal garanderen”, stellen Gijs Degrannde en Isabelle Vandenbrande.

Opvallend is de vierde plaats die Gijs Degrande krijgt op de Vlaamse lijst. Degrande is 42 jaar en richtte in 2008 de lokale N-VA-afdeling op. Hij was in Beernem  van 2013 tot 2018 eerste schepen. Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van 2019 haalde hij het hoogste aantal voorkeurstemmen in Beernem. Door een monsterverbond van de andere partijen werd z’n lokale N-VA-afdeling echter naar de oppositiebanken verwezen. Gijs werkt sinds 2007 op de N-VA-fractie in het Vlaams Parlement. Hij legt er zich toe op de commissies Buitenlands Beleid, Europese Aangelegenheden, Internationale Samenwerking, Toerisme, Wonen en Onroerend Erfgoed.

West-Vlaamse aanpak

“Met 15 jaar ervaring achter de schermen van het Vlaams Parlement ben ik klaar om nu voluit vanop de eerste rij te gaan. Ik ga voor een krachtig Vlaams woonbeleid en een sterke economie doe internationaal meetelt. Daarnaast wil ik een cultuurbeleid vormgeven dat ons erfgoed koestert en de creativiteit van morgen aanmoedigt. Mijn aanpak is West-Vlaams: rustig, hard werken, gedreven en stevig met de voeten op de grond”, stelt Gijs Degrande.

Daadkracht ondernemers ondersteunen

Op de veertiende plaats voor de Kamer staat Isabelle Vandenbrande. Vandenbrande telt 52 lentes en werkt als interieurconsulente. Sinds 2019 zetelt ze voor N-VA in de provincieraad. “West-Vlaanderen is dé provincie wat betreft het aantal KMO’s. Als kandidaat voor de N-VA wil ik graag de daadkracht en de welvaart van die vele kleine ondernemers en familiebedrijven maximaal ondersteunen. Ook het rijke verenigingsleven in West-Vlaanderen moeten we alle kansen geven”, stelt Vandenbrande.