Gewezen schepen Barbara Vandenbrande ziet haar Huis van het Kind in Sint-Joris eindelijk gerealiseerd!

Op 28 augustus 2019, over deze onderwerpen: Jeugd, Kinderopvang

Op vrijdag 30/08/2019 is er eindelijk de opening van het Huis van het Kind in Sint-Joris. Voormalig Schepen van Kinderopvang Barbara Vandenbrande stond aan de wieg van het project en reageert uitertst blij.  “ Het nieuw  Huis is een pareltje door een optimale en flexibele combinatie van licht en ruimte. Daarnaast is de kwalitatieve buitenruimte een absolute meerwaarde. De Buitenschoolse Kinderopvang kan eindelijk van start gaan!”.

Maximale kansen voor jeugd

Volgens Vandenbrande is het doel van het nieuwe Huis om zowel ouders als kinderen een antwoord te bieden op alle vragen rond opvoeding of opgroeien. Het Huis van het Kind zorgt voor een optimale afstemming van het beschikbare aanbod en versterkt verschillende initiatieven hierrond.  Het geeft maximale kansen aan de Beernemse jeugd”.

Geen minimale dienstverlening voor inwoners Sint-Joris

In het oorspronkelijk plan was voorzien dat ook de administriatieve dienst van de Buitenschoolse Kinderopvang mee zou verhuizen naar Sint-Joris zodat alle dienstverlening rond kinderopvang- en gezinsbeleid geïntegreerd kon worden . Dit werd beslist door de voormalige coalitietpartners CD&V en N-VA. Jammer genoeg besliste de nieuwe bestuursmeerderheid om deze visie toch niet  uit te voeren. “Jammer”, vindt Barbara Vandenbrande. “ want zo is er geen enkele administratieve dienst meer in Sint-Joris . Er is dus ook geen minimale dienstverlening beschikbaar voor de inwoners van Sint-Joris”.