Diploma’s uitgereikt bij Techniekacademie

Op 13 december 2016, over deze onderwerpen: Jeugd

Ook het tweede jaar van de Beernemse Techniekacademie was een succes. Zesendertig lagere schoolkinderen proefden in zes uitdagende workshops van techniek en technologie. Schepen van onderwijs Jef Vansteenhuyse (N-VA) blikt tevreden terug: “Dankzij de goede samenwerking van de verschillende actoren slagen we erin de Beernems jeugd warm te maken voor techniek en wetenschap en laten we hen kennis maken met technologisch gereedschap en nieuwe materialen. Hopelijk krijgen zij de smaak vroeg te pakken en kiezen ze later bewust voor een technische opleiding. Want die profielen hebben we meer dan ooit nodig.”

Voor velen waren de technologielabo’s een unieke ervaring en sommige kinderen waren er graag voor een tweede keer bij. Dat niemand vroegtijdig afhaakte, is het beste bewijs dat het concept aanslaat. Bij de uitreiking van de diploma’s wees de onderwijsschepen op de unieke samenwerking tussen de gemeente, provincie, Vives en plaatselijke bedrijven: “De steun van onze lokale ondernemers is belangrijk. Zij zorgen voor sponsoring of logistieke steun door een bedrijfsbezoek. Dit jaar brachten de jonge techneuten een bezoek aan Jaegerson nv, plaatbewerking en lasconstructies.”

Tot slot van de diploma-uitreiking dankte schepen Jef Vansteenhuyse (N-VA) ook in het bijzonder de Middenschool St-Lutgart voor het ter beschikking stellen van hun technologielokaal. “Speciale dank aan de beide lesgevers Annelies en Frederik die met hun passie en inzet elke woensdag vrijwillig de workshops hebben gegeven." Zij kregen dan ook als eersten de nieuwe Beernem-kadobon ontvangen van het gemeentebestuur.