Beernemse vakantiewerking zorgt voor een toffe zomer

Op 25 april 2016, over deze onderwerpen: Jeugd, Kinderopvang, Sport & vrije tijd

De komende zomervakantie kunnen de Beernemse kinderen en tieners opnieuw terecht bij de Grabbelpas, de tienerwerking T-RIT en de themakampen voor leuke activiteiten en verrassende uitstappen. De jeugddienst en de dienst kinderopvang sloegen de handen in elkaar en werkten samen een brede waaier aan activiteiten uit. Schepen van jeugd Gijs Degrande (N-VA) en schepen van kinderopvang Barbara Vandenbrande (N-VA) stellen trots de nieuwe zomerbrochure voor: “Ook dit jaar is ons aanbod vakantiewerking van hoog niveau. Een goede omkadering vinden wij echt belangrijk: kinderen weten dat zij een plezante zomer tegemoet gaan en ouders kunnen erop rekenen dat hun kinderen in goede handen zijn.”

Het bekendste onderdeel van de vakantiewerking is de Grabbelpas. “Kinderen van 5 tot 12 jaar kunnen tijdens de maanden juli en augustus elke middag terecht op het Grabbelpas Speelplein op de verschillende speelpleintjes in Beernem, Oedelem en Sint-Joris. Daarnaast biedt Grabbelpas met de Doe-Dingen ook een reeks culturele, creatieve, sportieve, ontspannende uitstappen aan. Alle activiteiten worden begeleid door onze enthousiaste en ervaren animatoren,” aldus jeugdschepen Gijs Degrande.

“De themakampen betekenen speelplezier van maandag tot vrijdag voor kinderen tussen 3 en 12 jaar in en rond O.C. De Kleine Beer,” licht schepen van kinderopvang Barbara Vandenbrande toe. “Elke week kadert in een specifiek thema. Er is een programma voor kleuters en één voor lagere schoolkinderen. Dit jaar werken we samen met Ideekids.”

Ook het oudere jonge volkje komt aan haar trekken. Gijs Degrande: “T-RIT is onze tienerwerking met activiteiten in en rond het jeugdhuis, workshops en uitstappen onder begeleiding speciaal voor jongeren uit het 1e, 2e en 3e middelbaar. We leggen de nadruk op plezier, met steeds voldoende uitdaging en inspraak. T-rit is een uitstekend middel tegen eventuele verveling. We werken samen met Damme en Oostkamp.”

Een leuke zomerbrochure biedt een overzicht van alle activiteiten, de nodige praktische informatie en een handige vakantieplanner met een handig overzicht. De brochure werd deze week aan alle leerlingen van de Beernemse scholen bezorgd en vind je op de Beernemse webstek of op de jeugddienst.