Wij vliegen er weer in!

Op 7 september 2009

bestuur)

7 juni 2009 was een memorabele dag voor de N-VA.  Die zondag stemden meer dan een half miljoen Vlamingen op onze partij of voor een N-VA-kandidaat.  Goed voor 13,1% van de stemmen.  Dat onverhoopte resultaat wist de N-VA bovendien op eigen kracht te behalen. Belangrijk gevolg is dat het democratisch en humaan Vlaams-nationalisme opnieuw in het centrum van het Vlaamse politieke landschap staat.

Met N-VA Beernem hebben wij geprobeerd zo veel mogelijk bij te dragen aan deze kiescampagne. De schitterende verkiezingsuitslag is dan ook een fijne beloning voor het zwoegen en zweten van onze leden, militanten, het bestuur en de vele sympathisanten. Het mooie persoonlijke cijfer is het resultaat van een mooi staaltje ploegwerk en stimuleert om met nog meer enthousiasme de N-VA-werking in onze gemeente verder uit te bouwen.

De verkiezingen liggen echter al enige tijd achter ons. De vakantiekoffers staan al weer op zolder en het nieuwe schooljaar is ondertussen gestart.  Ook voor de N-VA is een nieuw werkjaar aangebroken. Met het bestuur zijn we volop bezig met de voorbereiding van een boeiend programma en interessante activiteiten.  We waren al aanwezig met een stand op de Beernemse avondmarkt en op 15 oktober verwelkomen we Vlaams parlementslid Mark Demesmaeker voor onze tweede gespreksavond.

Op politiek vlak mag u komend jaar uiteraard eveneens nieuwe voorstellen, acties en bijdragen verwachten.  Met onze enthousiaste ploeg blijven we werken aan ons Nieuw-Vlaams project voor Beernem, Oedelem en Sint-Joris.

Gijs Degrande

afdelingsvoorzitter