Raadslid Dirk Verheyde vraagt oplossing voor slechte voetpaden in wijk Lindemeers

Op 18 november 2013, over deze onderwerpen: Openbare werken

Gemeenteraadslid Dirk Verheyde (N-VA)  signaleerde op de gemeenteraad van 12 november 2013 dat de voetpaden in de Oedelemse wijk Lindemeers er al lange tijd zeer slecht bij liggen.  Verheyde: “ Zowel de voetpaden van de Lindemeers, Oostmeers, Westmeers en Holleweg zijn in slechte staat.  Verschillende bewoners uit deze  wijk hebben het probleem in het verleden al  gemeld. Jammer genoeg bleef dit tot op vandaag  zonder gevolg”.  Dirk Verheyde vroeg daarom aan het gemeentebestuur of er plannen zijn om een oplossing te bieden aan de slechte staat van deze voetpaden.

Schepen van Openbare Werken Gijs Degrande (N-VA) liet weten dat er volop gewerkt wordt aan een lijst met voetpaden die prioritair aangepakt moeten worden.  Degrande:  “   Deze lijst wordt geactualiseerd en verder voorbereid. Jaarlijks voorzien we ook in een budget voor het onderhoud van voetpaden.  De wijk Lindemeers prijkt inderdaad jammer genoeg  hoog op dat lijstje en is één van de dossiers die wij de komende jaren zeker aanpakken. Plaatsbezoek leert ook dat verschillende opritten aan herstelling toe zijn”

Volgens Schepen Degrande  is  er nog geen concrete timing maar staat de wijk  hoog op de prioriteitenlijst.  “ De komende jaren zullen wij die voetpaden afwerken volgens enkele principes die wij willen doortrekken, bijvoorbeeld, voetpad aan één zijde, onderhoudsvriendelijke inrichting van openbaar groen en het afstemmen van het aanbod aan parkeerplaatsen”.