Raad voor Verkiezingsbetwistingen verklaart ingediende klachten van BRON ongegrond. N-VA Beernem kan eindelijk voluit voor de verandering gaan!

Op 29 november 2012

Het is goed dat er eindelijk duidelijkheid is over de geldigheid van de kiesverrichtingen in Beernem. Voor de N-VA moesten de onduidelijkheden worden uitgeklaard. Onregelmatigheden zijn ontoelaatbaar. De N-VA wil een correcte weergave van de wil van de kiezers. Maar we moeten wel lessen trekken uit dit alles: iedereen moet zijn taak naar behoren uitvoeren; de kiezer moet er op kunnen vertrouwen dat alles eerlijk en correct verloopt.

De voorbije weken heeft de N-VA bewust geen verklaringen afgelegd. Niemand is gebaat bij het verhitten van de gemoederen en het spelen van sinistere politieke spelletjes. Wij hebben respect voor de voorgeschreven procedure. Dat is een kwestie van respect voor de regels en dus voor de democratie. De N-VA vertrouwt op de expertise en wijsheid van de Raad voor Verkiezingsbetwistingen die het onderzoek nauwgezet heeft gevoerd.

De N-VA wil het politieke debat opnieuw leven in blazen. Voor de N-VA gaat dat niet om gehakketak of, erger nog, geroddel. Het debat moet over inhoud gaan: wie heeft welke visie voor de toekomst van Beernem? Dat betekent een constructief debat, niet over de postjes maar over de zaken die de kiezer wel aanbelangen : vlotte mobiliteit, kinderopvang, verkeersveiligheid, ondernemerschap enz.

Voor de N-VA is het duidelijk dat verandering nodig is in Beernem. Die verandering ligt in het realiseren van het N-VA-programma. Wij willen werk maken van een volwaardig beleid inzake betaalbaar wonen, verkeersveilige schoolomgevingen, een aantrekkelijk ondernemersklimaat, een klantgerichte dienstverlening enz.

De verandering is ook broodnodig op vlak van politieke cultuur. Onze partij staat voor een integere en constructieve manier van politiek op basis van inhoud. De N-VA zal hard werken om die verandering te realiseren en haar programma om te zetten in beleid. Wij geloven in onze ploeg en ons verhaal en hebben er goesting in. De N-VA is er klaar voor.