Paaltjes en witte markeerstrook verhogen veiligheid van de fietsers langs het fietspad Beernemstraat-Scherpestraat

Op 25 november 2013

“De fietsverbinding tussen Oedelem en Beernem wordt dagelijks druk gebruikt door schoolgaande kinderen en volwassenen in hun woon-werkverkeer. Tot voor kort was er geen enkele afscheiding tussen fietspad en het autoverkeer. Zonder meer een gevaarlijke situatie,” aldus schepen van Openbare Werken Gijs Degrande (N-VA) : “ De procedure voor de aanleg van een nieuw fietspad wordt opgestart maar zal enkele jaren duren. Daarom hebben we over het ganse traject paaltjes geplaatst en een witte markering aangebracht. Die moeten het fietspad duidelijker zichtbaar maken en de fietsers afschermen van de rijweg. Uiteraard is dit geen zaligmakende oplossing. Dat mag ons niet weerhouden om in kleine aanpassingen te doen die het veiligheidsniveau verhogen. We bekijken de mogelijkheden om hetzelfde te doen langs het fietspad in de Akkerstraat.”