Ook tijdens de komende eindejaarsperiode opnieuw opvallende lichtpiramides bij de Beernemse handelaars!

Op 19 september 2013

Vorig jaar was er in onze gemeente de sfeeractie Beernem Belicht.  Witte, duurzame  lichtpiramides stonden verspreid bij de handelszaken in de Beernemse handelskernen en zorgden voor een gezellige kerstsfeer. Deze actie was het resultaat van een samenwerking tussen  UNIZO, het Gemeentebestuur en de Raad Lokale Economie.  Raadslid Dirk Verheyde (N-VA) vond dit initiatief een schot in de roos. Hij vroeg daarom in de gemeenteraad van 3 september 2013 of deze actie ook tijdens de komende eindejaarsperiode wordt ondersteund door het gemeentebestuur.

Barbara Vandenbrande, N-VA-Schepen van Lokale Economie beaamde het succes van de lichtpiramides.  Vandenbrande: Ook in omliggende gemeentes is deze actie niet onopgemerkt gebleven.   Daarom hebben we vanuit het gemeentebestuur en de raad Lokale Economie  beslist om terug deze actie te steunen.  We doen  dit met een toelage van 5000 euro.  Eerst komen de ondernemers in aanmerking die nog geen lichtpiramide hebben aangeschaft in 2012. Daarnaast wordt er een wachtlijst aangemaakt van ondernemers die een 2de lichtpiramide wensen aan te schaffen.