Ook N-VA Beernem verheugd met subsidies voor atletiekpiste

Op 23 december 2014

Vorige week werd bekend dat de provincie West-Vlaanderen 250 000 euro subsidies voorziet voor de bouw van een  atletiekpiste in Sportpark Drogenbrood. De piste wordt het resultaat  van  een bovenlokale samenwerking tussen de gemeentes Beernem, Oostkamp en Zedelgem.  Naast de provinciale subsidies zal Oostkamp 200 000 euro investeren terwijl Zedelgem instaat voor een bedrag van maximum 90 000 euro.

Volgens raadslid Lode Vanneste die voor N-VA het sportbeleid in de gemeente opvolgt, is de toekenning van de subsidies prachtig nieuws.  “Onze twee atletiekverenigingen krijgen zo na bijna drie decennia wachten eindelijk een volwaardige atletiekpiste.  De bouw van een piste was een van de  beloftes van de N-VA  voor de verkiezingen van 2012.  Wij houden woord en zijn blij dat we de piste samen met onze coalitiepartner CD&V zullen realiseren “.

Voor N-VA blijft voldoende sportinfrastructuur de basis om op een kwaliteitsvolle manier te sporten. Lode Vanneste:  Grote infrastructuurprojecten kosten echter veel geld en daarom moet Beernem maximaal blijven inzetten op samenwerking en cofinanciering.  Dit geldt dus ook voor het dossier van het nieuwe zwembad dat we in de volgende legislatuur willen bouwen.  Daarom deed ik al in de gemeenteraad van februari 2014 de oproep om contact te zoeken met verschillende mogelijke partners zoals bijvoorbeeld gemeentes die geen eigen bad hebben, scholen van andere gemeentes, de Gemeenschapsinstelling De Zande en het Psychiatrisch ziekenhuis Sint-Amandus van de Broerders van Liefde”.