Nieuwe verlichting en ondergrondse nutsleidingen in Bruggestraat en Veldkapellestraat

Op 8 juli 2014

De gemeenteraad van Beernem besliste tijdens de zitting van 3 juli 2014 om de nutsleidingen in de Bruggestraat ondergronds te brengen en  er tevens nieuwe openbare verlichting te plaatsen.

“In de Bruggestraat zijn de luchtleidingen nog aan de betonpalen opgehangen.  Distributienetbeheerder IMEWO zal de nutsleidingen nu ondergronds brengen.  Deze werken gebeuren om twee redenen:  allereerst zijn in dezelfde straat de werkzaamheden aan het fietspad volop aan de gang.  Daarnaast speelt ook het esthetische element een rol”, vertelt schepen van Openbare Werken Gijs Degrande (N-VA).

Volgens  Degrande moeten  de bestaande openbare verlichting en de betonnen palen sowieso verplaatst worden.  “ De uitvoering hiervan is voorzien tijdens de werken aan het fietspad. We maken gebruik van de geplande graafwerken en sleuven om de bundels ondergronds te brengen. Dat bespaart  ons extra kosten. Bovendien beperken we de overlast voor de omwonenden en zorgen we ervoor  dat ze binnenkort niet opnieuw met werken in hun straat geconfronteerd worden.”

Ook in de Veldkappellestraat worden nutsleidingen ondergronds gebracht. “De voorbije jaren gebeurde dit trouwens al in de omliggende omgeving in het kader van de werken aan het Vliegende Paard en aan de twee verkavelingen langs de Beverhoutsveldstraat”, aldus Schepen Gijs Degrande: “Nu  er ter hoogte van een verkaveling in de Veldkappellestraat nieuwe openbare verlichting wordt geplaatst en de nutsleidingen ondergronds worden gebracht, is het aan  te raden om het resterende stukje in de Veldkappellestraat waar de leidingen nog bovengronds zijn, ook ondergronds te brengen.”

Meer info over de werken aan de Bruggestraat vind je op www.beernem.be/openbarewerken .