Nieuwe dynamiek voor Beernem

Op 16 oktober 2012

De kiezer heeft de kaarten in het politieke landschap van Beernem grondig door elkaar geschud. De nieuwe verhoudingen geven zuurstof aan de politieke besluitvorming en zorgen voor mogelijkheden en uitdagingen. De vraag naar verandering verwacht een krachtig en duidelijk antwoord. De N-VA als winnaar van de verkiezingen en CD&V als grootste partij in Beernem willen die uitdaging samen aangaan.

De N-VA beloofde het politiek debat in de gemeente opnieuw open te breken. Die stap werd zondag met succes gezet. De volgende stap bestaat erin de vraag naar vernieuwing om te zetten in beleid. De N-VA wil daar als nieuwe motor voor zorgen en neemt zonder aarzelen haar beleidsverantwoordelijkheid op.

De CD&V blijft de grootste partij in Beernem en gaat samen met de N-VA voor een stabiele meerderheid en krachtig bestuur. Een stevige, goede coalitie die gaat voor een constructieve en evenwichtige samenwerking en een positief verhaal voor Beernem.
De komende weken zullen beide partijen werk maken van een ambitieus maar realistisch beleidsprogramma voor de komende zes jaar.

Gijs Degrande (N-VA)
Johan De Rycke (CD&V)