Nieuwe Beernemse sporthal officieel geopend

Op 11 september 2013

Op vrijdag 30 augustus werd de nieuwe sporthal in onze gemeente officieel geopend!  Dit gebeurde op een wel heel bijzondere manier, nl door het aansnijden van een  ‘droog  brood’.  Op de foto hiernaast herkent u onze drie schepenen Gijs Degrande, Barbara Vandenbrande en Jef Vansteenhuyse naast ondermeer burgemeester Johan Derycke en Ludy Modderie van bouwheer TMVW.

Onderzoek  in onze gemeente  wees uit dat een op de drie Beernemnaars aan sport doet.  Jammer genoeg was er in Beernem al jaren een accuut gebrek aan voldoende sportvloeren en bleek sporthal Den Akker in Oedelem overbevraagd.  Door het nieuwe sportcomplex wordt aan dit probleem een stevige oplossing gegeven.   De hal meet 48 meter op 36 meter en is voorzien van alle noodzakelijke ruimtes zoals kleedkamers, cafetaria, foyer en bergingen. Het voltooien van deze sporthal is een eerste fase van de volledige uitbouw van het sportpark.