N-VA Beernem steunt Music For Life

Op 26 december 2013

Wie de jaarlijkse 'Music for Life'-actie van Studio Brussel wilde steunen, kon deze keer zelf  kan een vzw kiezen om geld voor in te zamelen.   Ook dit jaar deed N-VA mee en zette in op de behandeling van zeldzame ziektes, de zogenaamde ‘weesziektes’.
Dat zijn aandoeningen die zo zeldzaam zijn dat er weinig middelen worden vrijgemaakt voor onderzoek en de ontwikkeling van medicijnen. Daardoor blijven patiënten in de kou staan of moeten zij zich in de schulden werken om medicijnen te kunnen veroorloven.  Per provincie was er telkens een andere weesziekte en werd er een nationaal mandataris ingezet als trekker.

In West-Vlaanderen zamelde Vlaams Minister Geert Bourgeois geld in voor vzw  Het Zeepreventorium, waar chronische aandoeningen als mucoviscidose behandeld worden.  Ook onze afdeling deed een duit in het zakje en schonk een bedrag van 263,50 euro aan MFL.  We verzamelden dit bedrag in met onze eigen stand op de Kerstmarkt van Oedelem waar we uiteraard kerstdrankjes maar ook speciale koekjes verkochten.  Enkele van onze bestuursleden gingen daarna onze cheque afgeven aan Minister Bourgeois.   Wie Music For Life wil steunen en patiënten een hart onder de riem wil steken,  kan snel een kijkje nemen op www.n-va.be/mfl2013.