N-VA Beernem geeft inwoners inspraak in verkeersbeleid

Op 22 april 2011

Verkeersveiligheid is een belangrijke bezorgdheid van de burger. In Beernem is dat niet anders. De lokale afdeling van de N-VA lanceert daarom de webstek ‘Veilig Verkeer Beernem’.

Veilig verkeer is een prioriteit voor de N-VA. Ondanks de inspanningen van de verschillende overheden blijft de verkeersonveiligheid jammer genoeg zorgen baren. Voetgangers moeten vaak op zoek naar een zebrapad of worden gehinderd door obstakels op de weg. Fietsers nemen grote risico’s op onveilige fietspaden terwijl automobilisten hun wagen stuk rijden op een slecht wegdek. Van een gebrekkige verkeersinfrastructuur tot de hoge tol van de weekendongevallen: verkeersonveiligheid belangt ons allen aan.

Met ‘Veilig Verkeer Beernem’ hoopt de N-VA het debat over verkeersveiligheid in de gemeente op gang te brengen. Niet door hier en daar een losse flodder af te schieten maar door de problemen op een gestructureerde manier aan te pakken. Het bijzondere aan ‘Veilig Verkeer Beernem’ is dat de inwoners van Beernem via de webstek de kans krijgen verkeersproblemen in de gemeente te melden.

Via een populariteitsstemming wordt aangeduid welke problemen de burger het liefst opgelost ziet. Bij elk probleem kunnen inwoners van de gemeente bovendien mogelijke oplossingen suggereren. Uiteindelijk moet de webstek een overzicht bieden van de belangrijkste pijnpunten in Oedelem, Beernem en Sint-Joris.

Voor de N-VA moet het initiatief uitgroeien tot meer dan een opsomming van de pijnpunten op vlak van verkeersveiligheid. Op basis van de aangeleverde suggesties voorziet de Beernemse afdeling een witboek met duidelijke oplossingen. Die moeten vervolgens concrete vorm aannemen op zowel korte als lange termijn. Kleinere knelpunten wil de N-VA snel aankaarten bij de bevoegde instanties. Via de webstek kunnen burgers de status van elk dossier volgen.

Meer info:

N-VA Beernem