Ijzersterk Topspin wint tweede editie van 'Wie wordt de Slimste Ploeg van Beernem'!

Op 9 april 2011

Op vrijdagavond 8 april 2011 vond onze tweede editie van onze quiz 'Wie Wordt de Slimste Ploeg van Beernem' plaats.  22 ploegen vonden de weg naar het OC De Kleine Beer en deden er een gooi naar onze befaamde wisselbeker die geschonken werd door Viceminister-President Geert Bourgeois.  Onder het deelnemersveld vonden we heel wat sterke Beernemse ploegen waaronder Topspin, FC Oelem, Excelsior Beernem en KWB Volkstuinen... Opvallend was dat er ook een aantal bevriende N-VA-afdelingen aan onze quiz deelnamen: N-VA Knokke tekende present onder leiding van Cathy Coudyser terwijl N-VA Oostkamp zelfs deelnam met twee verschillende teams en werd aangemoedigd door senator Patrick Degroote!  Zelfs de afdeling van N-VA Londerzeel kwamen afgezakt naar het verre West-Vlaanderen waarvoor onze oprechte dank!

Net als vorig jaar was het niemand minder dan Walter Capiau die instond voor de presentatie van de quiz.  Vakkundig loodste hij de verschillende ploegen doorheen de vragenrondes en zorgde hij op tijd en stond voor een humoristische noot.  In de zeer gevarieerde quiz werd regelmatig de tussenstand geprojecteerd en zo bleek het al snel dat Topspin onder leiding van de beruchte  Beernemse topquizer Romain Roegist aan een ijzersterk parcours bezig was.  De strijd om de dichtste ereplaatsen was daarentegen razend spannend en de ploegen FC Oelem, Race On Wheels, Vermaelens Project, Laat Maar Komen Grietje, Excelsior Beernem, Freddy Het Kalfje en de Grijze Celletjes wijzigden voortdurend van positie.

Uiteindelijk werd Topspin dik verdiend en met ruime voorsprong 'De Slimste Ploeg van Beernem' gevolgd door Vermaelens Project en FC Oelem.  De volledige rangschikking vind je hieronder! N-VA Beernem wil bij deze nog es alle ploegen van harte bedanken.  Hopelijk tot volgend jaar!

De eindstand:

1 Topspin   248