Goedgevuld programmma voor Vlaamse Feestdag in Beernem

Op 9 juli 2015, over deze onderwerpen: Cultuur

Op zaterdag 11 juli is er opnieuw de Feestdag van de Vlaamse Gemeenschap. Beernem laat de Vlaamse Feestdag niet zomaar ongemerkt voorbijgaan en voorziet opnieuw een rijkelijk programma.

Schepen van Cultuur Gijs Degrande: “ We starten de Vlaamse feestdag in de namiddag met een reuzespeeldorp aan het plein bij O.C. De Kleine Beer waar zowel jong als oud welkom zijn.  Vanaf 14 uur kan men er uit de bol gaan op een van de vele springkastelen, meebouwen met de gekke creatievelingen van ‘Under Construction’, een ritje maken op een van de minipaarden van Mini Horse World en tussendoor genieten van diverse straattheateracts. Wie wil kan met hele gezin een spelletje cub spelen of de eerste knepen van de golfsport leren”.

Vanaf 18u30 is er de academische zitting in samenwerking met het 11 juli comité. Gastspreker in de foyer van de Kleine Beer  is Dirk Rochtus, docent internationale politiek en voorzitter van Archief-, Documentatie- en Onderzoekscentrum ADVN.   Vervolgens is er om 20 uur in de theaterzaal van het OC  een concert van Senne Guns.  Deze artiest is vooral bekend van de oorwurm ‘Goudvis’ en bewees met zijn debuutalbum ‘Hoera voor de Eleboe’ dat ook Nederlandstalige pop fris en spannend kan klinken.