Eerste kunstcafé in Beernem is succes!

Op 25 oktober 2013

Dinsdagavond 22 oktober 2013 verzamelden ruim 20 Beernemse kunstenaars in OC De Klein Beer voor een eerste geslaagde kunstcafé. Schepen van Cultuur Gijs Degrande  (N-VA) blikt tevreden terug op een boeiende avond over het Beernemse kunstenbeleid en kijkt al uit naar een volgende editie.

“Onze gemeente telt heel wat mensen die actief bezig zijn met kunst en cultuur. Zowel professionele kunstenaars als Beernemnaars die zich creatief uiten op de meeste uiteenlopende manieren,” aldus schepen Gijs Degrande: “Er is veel talent maar het ontbreekt vandaag aan een ondersteunend beleid, een kader of momenten waarop onze kunstenaars en creatievelingen elkaar kunnen ontmoeten.  Wat zij vandaag realiseren is bewonderenswaardig maar er is veel meer mogelijk. In samenwerking met onze kunstenaars wil ik de komende jaren een structureel kunstenbeleid op poten te zetten in onze gemeente. Die ambitie is één van de nieuwe beleidsdoelstellingen van het gemeentebestuur. Met het kunstcafé hebben we alvast een eerste stap in de goede richting gezet.”

“Op de eerste editie van het kunstcafé mochten we meteen meer dan 20 geïnteresseerden verwelkomen. Dat succes lag boven de verwachtingen. Een speeddatesessie zorgde voor een korte kennismaking en in een boeiend debat werden voluit ideeën uitgewisseld en voorstellen gedaan. Het is duidelijk dat dit leeft in Beernem. Dit vraagt om een tweede editie,” besluit Gijs Degrande.