Beernem investeert in veegmachine

Op 18 september 2013

Met de aankoop van een professionele veegmachine investeert het gemeentebestuur van Beernem fors in het onderhoud van haar openbare ruimte. De veegmachine krijgt een belangrijk middel worden voor het professioneel en efficiënt onderhouden van de gemeente.

Het netjes houden van onze straten en dorpscentra is geen eenvoudige opdracht en een permanent aandachtspunt.  De veegmachine betekent hierbij een grote stap vooruit,” aldus schepen van Openbare Werken Gijs Degrande (N-VA): “Onze diensten leveren vandaag op dit vlak al een bijzonder grote inspanning. Met de nieuwe aanwinst willen wij het onderhoud efficiënter en regelmatiger laten verlopen. De veegmachine is breed inzetbaar voor het vegen en schoonmaken van onze openbaar domein. Om het voertuig optimaal te laten renderen, wordt alvast een veegplan met locaties en trajecten uitgewerkt. Wij verwachten weliswaar geen mirakels maar kijken hoopvol uit naar de eerste resultaten. Voor de financiering kan de gemeente rekenen op 50% subsidies van OVAM. We verwachten de nieuwe veegmachine in de loop van het najaar in gebruik te kunnen nemen.”

Voor het onderhoud van de gewestwegen in Beernem is het gemeentebestuur een overleg gestart met Agentschap Wegen en Verkeer. Schepen Gijs Degrande : “We hopen hier duidelijke afspraken te kunnen maken. Iedereen is vragende partij voor een propere gemeente.”