600 bezoekers ontdekken Beernemse B&B's

Op 2 oktober 2015, over deze onderwerpen: Toerisme
Zondag 27 september stelden de Beernemse logies hun deuren open voor het brede publiek. Een leuke fietsroute langs de mooiste plekjes van Beernem bracht zo’n zeshonderd fietsers naar de verschillende logies in de gemeente. Schepen van toerisme Barbara Vandenbrande (N-VA) blikt bijzonder tevreden terug op het druk bijgewoonde evenement: “De combinatie van de prachtige logies samen met onze ondertussen bekende streekproducten en de werken van onze plaatselijke kunstenaars zorgde voor een geslaagde formule.”

Zeven logiesuitbaters namen deel aan de opendeurdag en op iedere site konden de bezoekers genieten van een streekproduct en kennismaken met een plaatselijk kunstenaar. “In Oedelem ontving De Bergvallei Colpaert’s hoeveproducten en zacht fruit van ’t Aeksterendeke.  De kunstwerken waren van Joris Timmerman. Bij Den Ommekeer zorgde de Flor Bar voor een aperitief en keramiste Ann Dhoore fleurde de tuin op met haar werk,” aldus Barbara Vandenbrande: “ In De Weide Wereld kon je genieten van een verwenkoffie van Pat’s Coffee. In de paradijselijke tuin van de B&B kwamen de kunstwerken van Linda Molleman helemaal tot hun recht.”

“Het Soetewater verwende zijn bezoekers dan weer met een theesommelier, een dessertbordje met pralines van Joost Demuyt en een berentaartje van bakkerij Claeys. De meubelen van Tim Baute in de tuin maakten het plaatje af. Op het terras van hotel Ten Lande kon men proeven van een biertje van brouwerij Rostune en genieten van de kunstwerken van Rik Beuselinck. Bezoekers van het Hof ter Linde konden proeven van de Meerbergse burger. Cécile De Rycke stelde tentoon in de woning van de hoeve. In vakantiehuis The Old Tractor serveerde buurman Andy Dewilde een lekkere Préaris van het vat en letterkapster Greet Claeys zorgde voor een stemmige omgeving met haar mooie gedachten in steen.”

Schepen Vandenbrande ( N-VA) voor toerisme is bijzonder tevreden: “Na een geslaagde pick-nick in de Kooldreef en de drukbezochte fototentoonstelling is de fietsroute langs onze B&B’s de kers op de taart. Niet alleen toeristen maar ook mensen uit eigen gemeente hebben een nieuw stukje bruisend Beernem ontdekt. En daar is het ons om te doen.”