* “Nil Volentibus Arduum”: voor zij die willen is niets onmogelijk.

Op 1 augustus 2010

Nu durven veranderen.  Met die slogan trok de N-VA naar de verkiezingen.  En de Vlaming durfde massaal kiezen voor verandering!  Meer dan 28% van de Vlamingen kleurde die dag hun verkiezingsbolletje geel-zwart.  Door massaal op de N-VA te stemmen heeft de Vlaming een duidelijk signaal gegeven dat hij de stilstand van de voorbije jaren meer dan moe is, dat er dringend beweging nodig is in die belangrijke dossiers als justitie, migratie, de pensioenen en dat er een einde moet komen aan de federale blokkering die elke broodnodige beslissing onmogelijk maakt.

Met dit historisch resultaat breit N-VA een verlengstuk aan de overwinning bij de Vlaamse verkiezingen van juni 2009 en tekent hiermee voor het beste resultaat uit de geschiedenis van het Vlaams-nationalisme sinds de Volksunie begin jaren ’70.

Ook in onze gemeente hebben wij intensief  campagne gevoerd.  Met zijn kandidatuur wilde onze afdelingsvoorzitter Gijs Degrande de West-Vlaamse Kamer-lijst ondersteunen en de aanwezigheid van N-VA in Beernem onderstrepen.  Met succes want vanop  een niet evidente 7de opvolgersplaats behaalde Gijs maar liefst 4.344 voorkeurstemmen.    We willen dan ook alle kiezers, militanten en sympathisanten van harte bedanken!

Elke overwinning betekent ook een opdracht.  De uitdaging is immers enorm.  Zowel institutioneel als financieel moet orde op zaken gesteld worden. Als grootste partij in Vlaanderen zal de N-VA er alles aan doen om die opdracht te realiseren.

Duurzame verandering begint bij de basis.  Daarom blijven wij ook in Beernem werken aan het Nieuw-Vlaamse project van de N-VA.  Denken, durven, doen is niet voor niets onze baseline en daarom sleutelen we keihard aan ons lokaal programma.

Bovendien hebben we voor ons volgend werkjaar  deze  interessante activiteiten uitgestippeld:

• Op vrijdag 24 september zijn we terug aanwezig op de Beernemse avondmarkt.  Onze stand bevindt zich  ook dit jaar vlakbij de Scoutstent en je  kunt er  gezellig keuvelen en genieten van een lekkere Augustijn of een jenevertje.
  • Op donderdag 18  november vindt voor de derde keer  onze gespreksavond in de kleine Beer plaats.  Na Bart De Wever in 2008 en Mark Demesmaeker in 2009  nodigen  we opnieuw een interessante gesprekspartner uit die een uiteenzetting zal geven over een actueel onderwerp.
  • Op 14 en 15 februari 2011 gaan we met N-VA Beernem op bezoek naar het Europees Parlement in Straatsburg.  We bezoeken er niet alleen de stad  maar krijgen eveneens een rondleiding in het Europees Parlement door niemand minder  dan  Frieda Brepoels.  Alle geïnteresseerden zijn van harte welkom om  mee te gaan tegen een uiterst democratische prijs.
  • In april 2011  vindt de tweede editie van onze quiz ‘Wie wordt de slimste mens van Beernem’ plaats.  Quizmaster Walter Capiau beloofde alvast  om alles opnieuw  in goeie banen te leiden.

Meer info ivm onze komende activiteiten vind je binnenkort op deze website en op onze facebookpagina.  Bovendien zal op regelmatige tijdstippen ons eigen magazine verspreid worden in alle Beernemse brievenbussen.