Werken parking Bruggestraat van start

Op 21 juni 2017, over deze onderwerpen: Mobiliteit, Openbare werken

Woensdag zijn de sloopwerken van twee panden in de Bruggestraat gestart. De sloop is nodig voor de aanleg van een nieuwe parking. Volgens schepen van openbare werken Gijs Degrande (N-VA) zal de nieuwe parking ruimte geven aan 21 wagens in het centrum van Oedelem.

21 extra parkeerplaatsen

Om de parking aan te kunnen leggen, moeten de bestaande panden gesloopt worden. ‘De sloop zal in hoofdzaak gebeuren vanop het terrein zelf. Om de kraan veilig op het terrein te krijgen, werd de Bruggestraat tussen de Beekstraat en de Markt wel even afgesloten. Dat hebben we bewust woensdagmiddag gedaan met oog de schoolgaande kinderen. We voorzien 21 bijkomende parkeerplaatsen waarvan 2 voor mindervaliden. De parkeerplaatsen zelf worden voor de helft aangelegd in betonstraatstenen zodat in- en uitstappen comfortabel kan gebeuren. De resterende helft leggen we aan in waterdoorlatende grasbetontegels omwille van waterinfiltratie.’

Groene parking

In het ontwerp hebben we gestreefd naar een groene, kwaliteitsvolle omgeving en houden we bijvoorbeeld rekening met enkele waardevolle bomen. Ook onderzoeken we of we op termijn de nieuwe parking langs de achterzijde, dus via De Bevertjes en de achterliggende wijken, kunnen ontsluiten. Bedoeling is in elk geval dat de aanleg van de parking snel volgt op de sloopwerken. Vermoedelijk na het bouwverlof.’ Voor de aanleg trekt de gemeente 140.000 euro uit.