N-VA legt zelf nieuw zebrapad aan bij basisschool De Regenboog

Op 19 februari 2024, over deze onderwerpen: Jeugd, Mobiliteit
N-VA legt zelf nieuw zebrapad aan bij basisschool De Regenboog

De N-VA stelt voor om een nieuw zebrapad te voorzien aan het rond punt ter hoogte van de Heilige Maria Moeder Godskerk in Beernem. Om haar voorstel kracht bij te zetten, voorzag de Beernemse N-VA-afdeling zelf een tijdelijke oversteekplaats aan het drukke verkeerspunt. “Heel wat leerlingen van de Regenboog steken net voor aanvang en net na het einde van de schooluren de Sint-Hubertusstraat naast de rotonde over. Door de aanleg van een zebrapad zorgen we voor een duidelijke oversteekplaats en looproute voor de zwakke weggebruikers”, stelt bestuurslid Annemie De Wispelaere van N-VA Beernem.

Verkeersveiligheid aan de schoolpoort is een absolute prioriteit voor N-VA Beernem. De partij hield daarom op maandag 19 februari een symbolische actie aan basisschool De Regenboog en legde daarbij zelf een tijdelijk zebrapad aan in de Sint-Hubertusstraat en de Sint-Amanduslaan. “De vele kinderen van de basisschool hebben behoefte aan een veilige oversteekplaats vlak bij het rond punt .Zo weten bestuurders van een auto, een bromfiets of een ander motorvoertuig dat ze voorrang moeten verlenen aan onze kinderen. In principe worden er geen zebrapaden aangelegd in een zone 30 maar in schoolomgevingen kan hiervan afgeweken worden. Het gemeentebestuur reageerde intussen positief en is bereid om ons voorstel verder te bekijken in samenspraak met de school”, besluit Annemie De Wispelaere.