Huis van het Kind stelt nieuw jaarprogramma voor

Op 21 maart 2017, over deze onderwerpen: Jeugd, Kinderopvang

Voor het tweede jaar op rij mag het Huis van het Kind in Beernem een aantrekkelijk jaarprogramma voorstellen. Schepen van kinderopvang Barbara Vandenbrande slaagt erin met dit gevarieerd programma terug een mooi aanbod aan ouders en kinderen te doen. “Hou onze Facebookpagina en flyers in de gaten. Je kan je inschrijven via het E-loket Beernem.”

EHBO en opvoeding

“In maart starten we met twee workshops EHBO voor kinderen in de buitenschoolse kinderopvang en op 27 maart kunnen ouders een cursus volgen over levensreddend handelen bij kinderen,” licht Barbara toe. “Het Huis van het Kind werkte in kader van de week van de opvoeding een specifiek programma uit. Dan ontvangen we Heidi Deboosere opnieuw voor een workshop opvoedingsondersteuning en voor ouders van de jeugd hebben we een lezing rond experimenteren, uitgaan en vrienden.”

Jong, jonger, jongst

Het Huis van het Kind heeft oog voor alle leeftijdsgroepen. “In juni  komt de jongste leeftijdsgroep aan de beurt met kinderziekten en kwaaltjes en we leren fietsen met de Grabbelpas op 18 juli 2017. Later op het jaar volgen nog workshops voor ouders over wondzorg bij kinderen en over kindergrime.. Karlien Dhondt komt op 18 oktober langs met haar uiteenzetting over slapen bij kinderen. Dit is een samenwerking met de bibliotheek van Beernem. Op 21 november brengt Lut Célie ons meer bij over ontwikkelen van zelfvertrouwen bij kinderen.”

Op 15 april hebben we in het prachtig Bulskampveld de grote paaseierenraap i.s.m. Gezinsbond Beernem, Oedelem en Sint-Joris. Antwoorden en vragen over gaming kom je te weten op 25 april tijdens de sessie ‘Let the games begin’, eveneens samen met de Gezinsbond Beernem.”

Samenwerking

Schepen Barbara Vandenbrande is bijzonder blij met de samenwerking met de verschillende partners. “Een bijzondere dank naar de Gezinsbond, de jeugd- en sportdienst, de bibliotheek , consultatiebureau Kind & Gezin en de dienst BKO voor de coördinatie van dit project Huis van het Kind. Dit sterk programma is enkel mogelijk door de handen in elkaar te slaan.”