Beernem lanceert Bizz Awards

Op 14 juli 2017

Ondernemend Beernem in de kijker

Beernem is trots op haar ondernemers en wil hen met een nieuwe Bizz Award extra in de kijker zetten. Schepen van lokale economie Barbara Vandenbrande (N-VA): ‘We hebben in onze gemeente een breed scala aan ondernemers. Daar zijn we blij om. Goed ondernemerschap is een absolute meerwaarde en dat zetten we graag in de schijnwerpers. De uitreiking van de Bizz Awards stimuleert, inspireert, verbindt en geeft bekendheid aan ondernemerschap in Beernem. De award is een nieuw onderdeel van het commercieel strategisch plan dat stillaan op kruissnelheid komt. ’

Uitreiking op Bizz-avond

Een onafhankelijke jury selecteert per categorie drie genomineerden op basis van criteria als lange termijnvisie, ambitie, innovatie en maatschappelijke inzet en betrokkenheid. Deze jury wordt samengesteld uit afgevaardigden van Unizo Beernem, Voka, POM, DC Flanders en de Raad Lokale Economie. Schepen Vandenbrande : ‘Alle genomineerden mogen hun bedrijf voorstellen op speciale bijeenkomst op donderdag 24 augustus in Di Coylde. Vanaf dan kan het brede publiek een stem uitbrengen via de gemeentelijke website. De Awards zelf reiken we uit op onze jaarlijkse Bizz-avond. Die vindt dit jaar plaats op maandag 6 november.’

Drie categorieën

Elke ondernemer komt in aanmerking voor de nieuwe award. Enige voorwaarde is dat de kandidaat een ondernemingsnummer heeft en dat het bedrijf in Beernem is gevestigd. De  drie categorieën van deze wedstrijd zijn :

• Innovatief product of aanpak : Je moet de laatste 2 jaar ingezet hebben op het invoeren of ontwikkelen van nieuwe ideeën, goederen, diensten , processen, duurzaamheid. Of door het invoeren van een nieuwe dienstverlening, nieuw product of nieuwe marktbenadering.
  • Jonge ondernemer: je bent max. 5 jaar eigenaar van het bedrijf en je hebt een toekomstgerichte visie.
  • Gevestigde waarde : je bent een tijdje aanwezig in Beernem, je betrekt Beernem in haar werking en je zet Beernem op de kaart.

Werken aan netwerken

Schepen Barbara Vandenbrande : 'Ik hoop dat dit event ondernemers, handelaars en zelfstandigen kan samenbrengen. Een moment om elkaar te leren kennen, te ontmoeten en te feliciteren. Ik dank in het bijzonder onze partners Unizo en Voka voor de goede samenwerking.’