Beernem investeert in nieuwe inrichting bibliotheek

Op 25 juli 2017, over deze onderwerpen: Bibliotheek, Cultuur

Na 25 jaar is de bibliotheek van Beernem dringend aan opfrissing toe. De uitbreidingswerken aan de bibliotheek lopen volop en het gemeentebestuur investeert daarbovenop nog eens 250.000 euro voor de inrichting. Schepen van cultuur en bibliotheek Gijs Degrande: ‘We gaan resoluut voor een moderne, aantrekkelijke en gezellige bibliotheek. Dankzij de uitbreidingswerken krijgt de bibliotheek de broodnodige extra ruimte en de bestaande infrastructuur wordt gerenoveerd. Een doordachte inrichting moet die nieuwe en vernieuwde ruimte de nodige uitstraling geven. Functionaliteit en sfeer zijn de uitgangspunten.’ De gemeenteraad van juli keurde het voorstel unaniem goed.

Karakter en sfeer

‘We voorzien aangepaste vloerbekleding en de nodige schilderwerken. Nieuw meubilair, meer lijn in materiaal en kleur en een aangepaste verlichting moeten onze bibliotheek meer sfeer en karakter geven. Bijzondere aandacht gaat naar onze gloednieuwe kinder- en jeugdafdeling. Die moet de blikvanger van onze bib worden.'  De werken aan de bib lopen wellicht nog tot april 2018.